Двойните цени в евро и лева объркват потребителите

Предстоящото задължително въвеждане на двойно обозначение на цените в лева и евро създава объркване сред потребителите, алармира основателят на сдружението „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

По думите ѝ, в редица магазини, които вече доброволно са започнали да изписват цените в двете валути, липсва яснота кое е крайната стойност, която клиентът трябва да плати. Особено при промоции и отстъпки, потребителите се затрудняват да разберат дали цената в евро е алтернативна на тази в лева, дали е намалена стойност или стандартна такава.

"Често върху един и същи етикет са изписани по две или повече стойности, без ясно обозначение на валутата или с нееднакъв по размер шрифт. Това води до погрешни интерпретации, като например че цената в евро е всъщност намалената в лева", поясни Руменова.

Сдружението вече е подало официално писмо до представители на изпълнителната власт с искане за регламентиране на изискване за еднакъв шрифт и видимост при обозначаване на валутите и стойностите на стоките.

След 8 август, когато двойното изписване на цените става задължително, при намаления трябва ясно да присъстват: редовната цена в лева, намалената цена в лева и съответната намалена цена в евро.

„В момента етикетите често изглеждат претрупани с излишна информация – включително проценти на намаления, стари и нови цени и в двете валути – което не е задължително по закон, но създава излишно объркване. От 8 август обаче, ако не бъдат спазени новите изисквания, това ще се счита за нарушение и ще подлежи на санкции“, подчерта още Руменова.

Организацията апелира търговците да поставят акцент върху прозрачността и коректността към клиентите, особено в периода на преход към еврото.

Споделете с приятелите си

Коментари

Има 0 коментара за статията

Напишете коментар

За да добавяте коментари е необходимо да се впишете в системата
ВХОД